bring me to Jannah !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

nadia, for short. twenty. kelantanese. muslimah. hijabis. baldis. when silence speaks. wo xihuan ni :)


Bigfoots!

Put your CBOX codes here!


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


actions speak louder than words

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Assalamualaikum kanak kanak ribenaaa :p
salam Jumaat barakah,
Al-kahfi jangan buat buat lupa okayy,

'panjang sangat lahh surah al-Kahfi tuuuu....'
tak mampu tak dayaa nak bace semua,
bacelah sepuloh ayat awal dan sepuluh ayat akhir,
moge elak fitnah dajal,
in shaa Allah :)

Alhamdulillah masih dihidupkan di dunia ini dengan kemewahan dunia,
sejauh manakah kita mencari akhirat dalam kemewahan dunia yang semakin hebat melalaikan ummah,
masih dilandasan keretapi yang betol kah kita?
manusia itu ada dua,
boleh jadi semakin mendekati Allah,
atau semakin menjauhi Allah.

'saya rase makin lama Allah makin jauhh dengan saya hmmm..'
waitttt,
betol ke tu?
ehm cube check balik,
Allah menjauhi kita atau kita yang menjauhi Allah?
hakikatnya kita,
manusia yang masih tak sedar diri ini yang semakin menjauhi Allah,
hakikatnya Allah dekat sangat dengan kita. :')

Dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya” (QS. Al-Qaf: 16).

"youuuu're amazing if you change for better."

seriously berubah ke arah lebih baik itu MESTI,
untuk apa?
supaya kita lebih mengenal Allah,
kita lebih kuat dengan-Nya,
supaya mendapat redha Allah,
untuk ke Syurga!

Syurga itu tiada tandingannyaaa,
rumah awak besar gedabak?
Syurga itu jauhhh lebih cantiks comels sedap mata memandang dari rumahmu,
takde apa yang perlu dibanggakan dengan kemewahan dunia yang ada andai diri masih bergelumang dengan dosa,
katanya inginkan Syurga,
tapi kalau duk taip je,
'iteww sedih banyak dosaaa...'
'aib iteww orang tak tahu, iteww ni jijiksss tahuu...'
'iteww ni lalai dengan dunia sobsobsob...'

heyoouu cakap tanpa action nothings laa,
bagus laaa,
nampak dah step nak berubah step sedar diri hamba hina,
why not proceed the next step?
ACTIONS,
orang berkulit putih ade berkataaaa,
cewahhh,

'Actions speak louder than words.'

'ingat berubah ni senang ke macam makan cechoki..'
ohoiiii idok ler mudoh bebenor,
tapi idoklah susoh mane,
berubah tu tak sesusah istiqamah,
ape?
ISTIQAMAH!
festime berubah cara pemakaian dulu takotnya kemain,
seriouss sebab fikir nanti orang cakap tu nanti orang cakap ni,
then sayaaa bagitahuuu someone,
'takotlah nak pakai ni nanti orang cakap macam macam.'
'ehh jangan lah fikir apa orang kata. orang tu takkan pernah berhenti cakap pasal kita. so biarkan dia cakap pasal kita.'
timekasih bebanyak atas dorongannya,
kalau bukan Allah menghantarnya kepada saya pada masa itu,
mane mungkin saya punya kekuatan saat itu,
senyum.

baru baru ni selak la soalan soalan muet's speaking yang dah lepas,
katanya 'boleh jadi soalan yang sama ditanya semulaaa',
tu yang duduk istiqamah membelek tu hahaha,
then tertarik pada soalan yang satu ni,
'how youths express their feelings?'
i)thru messages
ii)thru phone call
iii)face to face
iv)thru social network
gulpp.

mesti ade yang akan kate,
kalau gentle face to face lah kan?
bagi saya yang cerewet ni,
saya rase first phone call,
call sape?
call ayah die k,
takyah nak gediks pegi otp dengan anak dia sampai berjam jam,
otp manjemanje,
wow great,
terasa?
bagus iman masih dihati kbaii :p

someone pernah cakap dekat saya,

'aku kalau laki tu serious, aku bagi nombor ayah je, takyah nak ngade nombo aku, if die dah setel ngan ayah aku, then ayah kata proceed, aku on je.'

wow hebat la ade pendirian diri,
kite? T.T
nak nangissss.
katanya lagi,

'kalau lelaki tu serious, dia takkan ade masalah untuk setel dengan wali kite terus, serious.'

then express face to face lah feeling tu,
ehh waittt,
face to face dengan perens dia lah baru cool baru nampak taff ditambah seriousss,
face to face dengan anak dia buatpe?
buat maksiat?
nauzubillahiminzalik,
janganlah diajak dating yang lelakinya,
tahu takkk perempuan ni cemane?
haihhh kalau dah sayang tu pape pun boleh kan,
erghhh pagar hati dengan dawai besi yang ade tajam tajam dekat atas dawai,
kasi susah terima orang,
kenal family dulu,
kalau yang betol betol serious takkan ade istilah takot k.

*kalau awak serious dengan saya, action please, i'm still waiting, but waiting too long is not good, saya tak suka menunggu sesuatu yang tak pasti.

enjoy reading,
stay beriman! :)
assalamualaikum.