bring me to Jannah !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

nadia, for short. twenty. kelantanese. muslimah. hijabis. baldis. when silence speaks. wo xihuan ni :)


Bigfoots!

Put your CBOX codes here!


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


annoying please ah!

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Assalamualaikum buah-buah hatiiiiiiiiiiii :D

cukup bahagia ade buah hati,
saye pun ade jugakkk laaa,
*kenyit mate dekat buah hati*
sehari tak wechat buah hati rase macam tak lengkap euwww,
gediks,
buah hati saye tahu awak tengah bace hahaha :D

tiada istimewanya saye!


heyoooo patah hati makan hati nampakk,

sedih sungguh bunyi,
sobsobsob,
err.

okay lets start the game!

saya hamba Allah,
saya banyak kekurangan,
kisah silam saya tak secomel orang lain,
tapi saya bersyukur Allah anugerahkan hidayah ini (surah al-An'am, ayat 125)

saya punya hati,

*ek eleh macam dia sorang je ade hati*
hati yang kecil tapi berjiwa besar!
hati yang pernah hanyut dengan cinta manusia,
tak salahkan sesiapa sebab diri ini yang menerima.

di awal penghijrahan dilabel 'sombong',

sombong yang bermaruah,
sejak berhijrah saye berazam tidak akan sewenang-wenangnye menerima seseorang dalam hidup,
erghh bosannye entry ni -.-

takpe taknak bace sudah,

blog saya kan saya punye sukahatilah nak tulis apeeeeeeeee.

ape yang saya harapkan,

saya hanya impikan untuk tidak sombong dengan sorang je,
incik suami,
annoying kan bunyi?
dah dah geli geleman takyah bace sampai habisss,
and yesss saya jadi sombong dengan lelakisss.

"nadia sombong sekarang eh."


"amboi lame nadia tak tegur."


"senyap je. sombong."


huwaaaaa tolonglah paham,

nak jage hati bukan senang,
tahu tak bile dah ade masalah hati boleh effect ibadah?
tahu tak bile selalu menangis bukan sebab dosa tapi sebab bende lain?
takpe takpe jadi sombong bermaruah.

maaf ler saya tak seramah perempuan lain,

cukuplah dulu,
zaman jahil,
makin mengenal Islam,
makin banyak mengenal batas,
Allah dah kata jangan dekati zina (surah al-Isra',ayat 32)
saya cube,
kalau saya tersasar ke kiri,
bawa saya ke kanan ye sahabat! :')

"cukuplah 5 tahun aku bergelumang dengan dosa, aku taknak ulang lagi nadia, cukuplah dulu aku jahil."

-buah hati 2013-

setiap kali dia cakap macam tu pada saya,
saya terdiam,
saya pun pernah ada zaman itu,
teringat kembali hati jadi sayu terkenang dosa,
cukuplah dulu,
ambil ibrah ubah diri ubah hati jage iman!
saling menjaga hati, 
itu yang terbaik,
moge Allah redha! :)


“Sesiapa yang Allah kehendaki mendapat hidayah nescaya dilapangkan dadanya untuk menerima Islam dan sesiapa yang dikehendaki sesat nescaya dijadikan dadanya sempit dan sesak seolah-seolah naik ke langit. Demikianlah Allah menimpakan kehinaan kepada orang yang tidak beriman.” (Surah al-An’am, ayat 125). 

“Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah perbuatan keji, dan suatu jalan yang buruk.”(surah isra' ayat 32)

enjoy reading,
maaf annoying peace! :)
Assalamualaikum.