bring me to Jannah !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

nadia, for short. twenty. kelantanese. muslimah. hijabis. baldis. when silence speaks. wo xihuan ni :)


Bigfoots!

Put your CBOX codes here!


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


ikhtilat, jage hati !

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Assalamualaikum gegurlsss comels kiuts dan boboys berimans :p
Alhamdulillah masih diberikan peluang bernafas di dunia yang sementara ini!
eh sedar pulak dunia ni sementara,
nak nangisss T.T

ibu mengajak senah ke pasar malam,
kesian anaknya keseorangan di rumah mungkin.

ibu     : senahhh oiiii, pegi mandi nuh haaa, kita nak pegi pasar malam ni haaaa.
senah : ibuuuu, senah taknak ikot! (dengan keyakinan yang tinggi)
ibu     : okkayyyyy senahhhh.

*finally senah mengikut ibunyaaa. see people easily change their minds. err.

senah mengikut ibunya ke pasar malam,
senah ni bukan budak lagi dan boleh kahwin pun haa.

senah : ibuuu, nak ikan gemalaaa.
ibu     : *tidak mempedulikan anaknya*
senah : ehhhh ikan kekek mak iloi iloi, ikan gelamaa (nyanyi) ehhhh ibuuu, nak ikan gelamaaa.

senah oi oi -.-

itulah kisah senahhh. kasihan dia. doakan dia peace! :p

okay yang atas tu mengarut jeee,
harini nak cakap pasal soal hati err,
eish asek asek soal hati buat lah soal mati pulak,
dushdush,
gulp.

nak share satu cerita,
and cite ni cite real tahuuuu,
tapi telah ditokok tambah tolak darab bahagi oleh penulis sikit sikit eheh :p
almaklumlah manusia ni kan pelupaaa,
makan semut sebalang eh.

Meon, pelajar Malaysia yang belajar di Jordan,
manakala tunangnya Mawar pelajar di IPT tempatan,
nak dijadikan cerita mereka ni berpisah,
yelah sorang duk malaysiaa cemerlang gemilang malaysia ku gagah gemilang (sila nyanyi),
sorang lagi duk Jordan sanaaaaa,
setelah sekian lama stay kat Jordon si lelaki ni pulang ke tanah airnyaaa,
lantasss si Mawar memutuskan pertunangan mereka kerana telah jatuh hati pada lelaki lain,
Allah saja yang tahu perasaan Meon ketika itu,
korang rase tak ape yang Meon rase?
rase takkkkk?
then Meon tanpa banyak bicara setuju memutuskan hubungan pertunangan mereka,
sobsobsobs sedihh oiiii,
tidak lama kemudian Meon pun bercerita pada teman baiknya, Masir.

"Masir, dulu aku dekat Jordan aku memang layan perempuan lain, aku curang dengan dia dan sekarang tengokk Allah bayar cash kat aku sobsobsobs..." 

haaaa,
tengok aniya orang Allah bayar cash,
senang je ape kite taknak orang buat kat kita jangan memandai buat kat orang,
get it?

"sejauh mane pun letaknya dua hati, andai percaya dan setia ada, itu sudah cukup."

cewahhh berbakat pulak jadi dokter cinta,
dokter cinta islamik eh.
ikhtilat tu penting,
sebab tak jaga ikhtilat la banyak masalah hati,
dah sebakul masalah hati celah mana pulak nak sumbat soal matinyaaa T.T

"asal awak jage sangat ikhtilat. bajet suciii!"
hai awak,
saya memang bajet pun,
bajet baik,
sebab saya nak kurangkan dosa,
nak cari bekalan untuk akhirat,
mane tahuu dengan mujahadah saya yang sedikit ni mampu menempatkan saya di Syurga-Nya,
Allahumma aamiin :)
awak tahu kan syaitan tu licik,
memula kawan dulu,
then ayat berbungaaa rayaaa,
then otp sampai ke pagi terus tahajjud ouh ohsemmm!
then ajak pegi keluar TS opsss,
then fikir sendirilahhh.

Iblis berkata: “Ya Tuhanku, oleh sebab Engkau memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan mereka memandang baik (perbuatan maksiat) di muka bumi dan pasti aku akan menyesatkan mereka semuanya. Kecuali hamba Engkau yang ikhlas di antara mereka.” (Surah al-Hijr, ayat 39 dan 40). 

"elehh awak nak tunjuk awak bagus giler lahh dekat tunang awak kan."
hai awak yang manis,
saya nak tunjuk yang saya bagus jage ikhtilat,
dan semestinya lah saya mahukan zauj yang tidak melayan seribu wanita dengan kata kata manis semanis kurma,
kerana saya menginginkan zauj yang setia di sisi,
sudah tentu bukan lelaki yang ade wanita lain di hatinya selain sayaaa,
kerana saya tahu kalau sekarang dia tidak pandai jaga bagaimana bila kami sudah diijabkabulkan nanti,
parah saya dibuatnya khuatir setiap hari bertengkar kejelousan yang melampau erghhh,
sudah tentu saya mahukan zauj yang tidak otp manje manje dengan memane gadis selain familynya,
ouh sekarang awak nak cakap saya mengongkong bakal zauj saya?
eh tidakkk,
cuma saya yakin Allah itu Maha Adil! :)
sudah semestinya saya cerewet,
sebab takkan lah saya sorang je jage semua ikhtilat bagai dengan lelaki lain,
and dia sewenang wenangnyee melayan beribu wanita,
tak adil bukan?
haaa,
itulah jawapan sayaaa! :p

Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia. (surah An-Nur, ayat 26)

*waksep masuk*

"Nad, cemane nak matikan perasaan, tak bestlah bagi hati dekat manusiaa, saya takde masalah dengan dia cuma taknak bende ni buat kita rasa jahat. taksukeee hmmm."
gulp.
serious terasa macam dokter cinta islamik kahkahkah,
nak matikan rase?
ehm takboleh,
rase tu Allah hadirkan,
langkah yang terbaik kawal,
fokus hubungan dengan Allah,
tiap tiap kali terfikir,
pegi ngaji ke solat ke zikir ke,
so takde lah kite terfikir sangat,
okay? :)

enjoy reading,
sedikit coretan,
mungkin ade pengajaran,
yang baik dari Allah,
yang buruk itu dari saya!
stay beriman! :)
Assalamualaikum.