bring me to Jannah !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

nadia, for short. twenty. kelantanese. muslimah. hijabis. baldis. when silence speaks. wo xihuan ni :)


Bigfoots!

Put your CBOX codes here!


Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


the conversations

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Assalamualaikum bloggers dan non bloggers :p
pepetang yang aman damai permai,
saya pun berlagak kekonon rajin dan menyediakan minum petang cewahhh,
tetibe terdetik nak tengok fon,
manelah tahu orang nak datang meminang ke kan eh,
gediks haha,
dan ade wechattt dari orang tersayang :p

"aku ade tulis something dekat blog kau then aku draft dulu, kau tambah la ayat kau."
"okkay nanti aku tengok!"

so enjoy this real conversations,
between hamba Allah yang sedang mencari kekuatan bermujahadah!

Nani :Tdi mawi nynyiiiiiii.

Nano :Nak dengar lagi *baling meja

Nani :*nah* kite nyanyikan hoho,Awakkkkk lgu pe mawi nyanyi tdiiii ade tak?

Nano :Seru namaNya !phewww , hihihi takde ! Kejapp! Sedang diprosesin sbar yaaa , lime posen !

Nani :Yeayyyy 

*Send lagu mawi dekat wasep 

Nano :There is nothing in dunya without Him :(

Nani : Al kahfi ayat 7

Nano :Takutnyaa ittew.

Nani : Ittew lagi takut , nak nak lagi tu ayat alQuran, Allah dah cakap.

Nano : Az zumar ayt 53 ,kita balik pada Dia jom ?kau dgn aku kan ?

Nani : Jommm ! Mestilaaa

Nano : Non stop air mate ni woii, Allah sayang gile kat kite ,aku banyak menzalimi diri sendiri

Nani : Aku punnnn ayat al Imran 104

Nano : Hebat kann pendakwah ?

Nani : Yuppp ,orang yang menang . Surah Shod,ayat 26

Nano : Aku takut hati aku ni ,hati aku ni lari, aku takut tapi aku yakin Allah sayang hamba Dia .

Nani :Aku pun yakin ,even kite buat maksiat Allah ttp bg rezeki kat kite , Allah bg peluang kite untuk bertaubat.

Nano : Cinta Allah num satu !kite call Dia ,kite msg Dia , kite dating dengan Dia , InshaAllah !

Nani :Aku egt lagi mase dulu2 aku berubah sorang2, :'( , Aku selalu menangis,air mate laju je T.T Aku dpt rase sayang aku pada Dia kuat sgttttt , Mase tu aku ta beharap pade sesape , Aku rindu mase tu :'( Even aku sorang tapi aku ada Dia,aku jdi kuat :'D Mase tu Allah hdirkan ramai org baik2 :'( Allah tahu sgt yg aku perlu kan kwn utk support :'D

Nano : Kita perlukan manusia juga untuk seiringan ,mcm aku dulu , sorgw aku on off , iman ni turun lepas tu naik , turun naik turun naik, dahn aku selalu jatuh , kemudian Allah hantarkan kawan kawan , yang sentiasa ingatkan aku ,yang menguatkan aku .even orang yang aku sayang dulu sekarang dah jadi orang asing tp Allah hadiahkan kawan yg lebih baik ,kau ingat pesan Allah ?perhaps something that we love not good for us but perhaps something that we hate most are good for us , sama macam situasi aku , orang yg dulu selalu dengan aku , hilang , jadi orang asing sekelip mate ,tetapi orang yang dulu asing kini jadi semangat aku , menguatkan aku, kau lah !kalau ikut dulu , aku bukan rapat pun dengan kau kann ,tp sekarang kite sama sama ingat satu sama lain .Allah hantar kau untuk bimbing aku.

Nani : Allah tahu kite tak mampu sorg2 jadi Allah hantarkan kaw an untuk kite ,Allahu , tak cukup suwik ke ? <3

Nano :Best kan kalau kite same same dpt g syurga !kau tarik aku tau !

Nani : Ehh ,mestilah !kau pun kene tarikk aku tau !aku yakin syurga Allah tu tempat palingggggggggggggg best !

Nano : Kalau mcm tu kite kena banyak habeskan mase untuk Dia , Allah suke orang yang habeskan mase untuk Dia !untuk Dia! untuk Dia yeay! :p

Nani :Yuppp , sebab kite hidup adalh untuk beribadah kepadaNya !

Nano : Makin bersemangat !

Nani : Moga kekal beristiqamah !eh kau tau hari ni aku tengok cerita banyak cakap tentang istiqamah !

Nano : Hmmmm aku tengah tengok cerita istiqamah ni ! Mungkinn cara Allah pesan dekat kau ,dekat aku !jangan waktu muda kite macam ni , dah ada kerjaya ,duit pangkat kedudukan kite tenggelam !

Nani : Allahu !moga Allah jaga !

Nano : Moga Allah tetapkan hati kite !

Nani : Allahumma aminnn :) "

enjoy reading,
btw tadi saya siapkan satu essay muet,
hahahahahahahahaha setelah sekian lame k -.-
lihatlah betapa pemalasnya saya lalalalalala,
gadis tak reti masak ihihihi,
credit to adikmaniss :p
Assalamualaikum.

10/11/13
1844